Author Archive

The Unvetted, the Compromised, and the Blackmailed

by Cliff Kincaid on Sunday, September 14th, 2014

This is article 458 of 458 in the topic Government Corruption

The administration that failed to adequately “vet” Edward Snowden is saying that it has “vetted” rebels in Syria for U.S. support. “We have a Free Syrian Army and a moderate opposition that we have steadily been working with that we have vetted,” Obama told “Meet the Press” last Sunday. Our media never bother to ask for any proof of this. Who performed the vetting? How was it done?

The Obama administration doesn’t have a very good record of vetting anybody, starting at the top.

The term “vetting” means to “make a careful and critical examination of.” Another definition is to “investigate someone thoroughly, especially in order to ensure that they are suitable for a job requiring secrecy, loyalty, or trustworthiness.”

The scandals in this area keep on coming. “The Office of Personnel Management will not renew any of its contracts with USIS [US Investigations Services], the major Falls Church, Va., contractor that provides the bulk of background checks for federal security clearances and was the victim of a recent cyberattack,” The Washington Post reported on Wednesday. The paper said that USIS had conducted background clearances for National Security Agency “leaker” Edward Snowden, who fled to Moscow after disclosing secret intelligence operations to Glenn Greenwald and others.

Snowden is now living in Moscow under the protection of Vladimir Putin’s secret police. Greenwald was awarded a Pulitzer Prize.

Snowden’s leaks have made it possible for America’s enemies to go on the offensive from Ukraine to the Middle East, helping to create the foreign policy problems that Obama is now pretending to confront.

USIS reported that it served “more than 20 federal agencies and has historically completed 40% of the background investigations for the U.S. Government each year, conducting approximately 21,000 background investigations per month.”

It also claims that the company “followed all OPM-mandated procedures and protocols in its background investigation of Edward Snowden.” OPM is the federal Office of Personnel Management.

So the vetters are pointing fingers.

Meanwhile, the New York Post reports that New York City Mayor Bill de Blasio “does not have [a] security clearance to get classified information from the feds—unlike his two predecessors—and he has never even bothered to apply for it…” The paper added, “A law enforcement source said Tuesday that if de Blasio does apply for clearance, he will have to endure an arduous vetting process that would include questions about his 1991 trip to Communist Cuba and support of the Marxist Sandinista regime during his visit to Nicaragua in the 1980s.”

Would it be the same as the “arduous vetting process” that cleared Snowden? Snowden was a high school dropout who contributed to the Ron Paul for president campaign. That was enough to get him jobs at the CIA and NSA.

As we noted at the time, de Blasio didn’t disavow his communist background once it came to light. However, he did still insist—to much laughter—that his trip to Cuba was a “honeymoon.”

Obama decided to cover up, at least in some respects. He concealed as just “Frank,” the identity of a Communist Party operative who mentored him during his growing up years in Hawaii. Analyst Trevor Loudon discovered the real identity of “Frank,” and we confirmed it.

1 2 3
Go straight to Post

Why Won’t Putin Help Middle East Christians?

by Cliff Kincaid on Monday, August 25th, 2014

This is article 1230 of 1241 in the topic International

An article titled, “Iraq’s Christians See Putin As Savior,” appeared on the website of The Daily Beast in late June. It was picked up by literally dozens of “news” sites all over the Internet, contributing to the perception that Russia was actually prepared to do something on behalf of these Christians and other minorities.

The article referred to “Russia’s increasingly cozy relationship with Middle Eastern Christians” and included a photo of Putin under a halo.

But when the Christians in Iraq actually needed some help, it was the U.S. and Britain which intervened on their behalf. Humanitarian aid was delivered to the minority religious groups under attack, and air strikes were conducted against the terrorists. Later, France and Australia joined in the effort.

The Christian “Stand Firm in Faith” website asks, “So where is President Putin now that Christians are being wiped out in Iraq?”

“So now Putin keeps his shirt on?” writer Timothy Fountain asked.

The latter is a reference to the many photos of a shirtless Putin. He has been shirtless on a horse, holding a rifle and fishing.

Walter Hickey at Business Insider had published “39 Photos That Prove Vladimir Putin Is The Most Badass Leader In The World.” These photos also showed Putin firing weapons, on a motorcycle, and in a race car.

But this tough guy hasn’t lifted a finger of behalf of persecuted Christians in Iraq.

While some argue with justification that the U.S. effort has not been enough and too slow, I searched the website of the Russian Embassy in Washington to see if there was an announcement of Russia participating in, or offering the delivery of, aid to Christians and others in Iraq—and could find nothing.

There is no evidence that the “international partners” helping Christians and other minorities in Iraq include Russia. Instead, Putin has been trying to sneak “humanitarian aid” into Ukraine, to benefit the Russian terrorists who shot down the Malaysian airliner with nearly 300 passengers.

One can search the Internet and find all kinds of stories about how Putin is not only defending Christians but is supposed to be a Christian himself. A story carried by the Christian Post said, “Putin has long been a supporter of Christianity and Christian values within Russia. He has called for the Church to play a larger role in citizens’ social lives, better religion classes in schools, and television programs emphasizing religious values.”

Some other stories include:

  • “Pope, Putin Summit to Benefit Christians” from Newsmax
  • “Vladimir Putin, Christian Crusader?” from The American Conservative, and written by Patrick J. Buchanan
  • “Putin Policies Aim to Defend Christian Beliefs” from the Liberty Voice blog
  • “Vladimir Putin is a Christian Man” from The Daily Stormer (an anti-Semitic site)
  • “US threatened by Russia’s Christianity” from the Russian Pravda
  • “Russia will develop as democratic state, defend Christian values—Putin” from the Voice of Russia
  • “Putin promises to protect Christianity worldwide” from Russia Today

The Timothy Fountain article noted that “Just over two years ago, Russia’s President received a briefing from Metropolitan Hilarion, the foreign relations representative of the Russian Orthodox Church.” Putin was told, “Every five minutes one Christian was dying for his or her faith in some part of the word.”

After hearing several examples of the persecution of Christians, Putin replied with an offer of help and said, “You needn’t have any doubt that that’s the way it will be.”

It turns out that the source of the report about Putin vowing to defend Christians around the world was Russia Today (RT), the well-known disinformation outlet for Russian propaganda.

Click to continue reading “Why Won’t Putin Help Middle East Christians?”
Go straight to Post

Al Jazeera’s Ferguson Publicity Stunt

by Cliff Kincaid on Thursday, August 21st, 2014

This is article 561 of 570 in the topic Media

We are seeing the herd mentality of the media at work in coverage of Ferguson, Missouri, and even some conservatives have joined the pack. Jonathan V. Last wrote in The Weekly Standard newsletter that arrived in my inbox on Wednesday that “a TV news crew was assaulted by police officers” in Ferguson. That claim is false.

He linked to a story from The Wrap headlined, “Al Jazeera Accuses Ferguson Police of ‘Egregious Assault on Freedom of the Press.’” But the story itself includes an update noting that the police say they did not fire any tear gas at the news crew and actually “aided the Al Jazeera reporters” when they were dispersed.

This confirms what we reported on August 18 that “The film footage supplied by Al Jazeera only showed one of the correspondents being ‘caught in the crossfire’ when a tear gas canister was shown near the news crew. It was not clear where it came from or who threw it.”

So a tear gas canister being discovered near a news crew and thrown by someone has become an “assault” by the police. This is absurd. The film footage actually showed an Al Jazeera reporter walking into the tear gas, rather than away from it. The incident seemed staged, probably to generate ratings for a propaganda channel that is desperately seeking viewers.

The update from the St. Charles County Sheriff’s Department goes into more detail about the false story of the assault. The Wrap quoted department spokesman Lt. David Tiefenbrunn as saying that it was not the agency that fired the tear gas, but that it took down lighting equipment that Al Jazeera had installed on the street “because it made it difficult for officers to see.” The spokesman said “the SWAT team later helped the reporters out of the area, and reunited them with their equipment.” The Wrap added that “He said he did not know which of the police departments in the area fired the gas, but that he did not believe the reporters were targeted.”

The Weekly Standard’s treatment of the alleged assault is another unfortunate example of journalists making serious errors in judgment about events they did not witness. But the fact that an influential publication such as this would fall for the propaganda shows how the narrative about alleged police misbehavior has taken hold in the media. “When you have Kevin Williamson, Mark Steyn, and Ross Douthat all lined up to criticize the police in Ferguson, Missouri, you know that something is happening,” wrote Jonathan Last. “Part of the reason some conservatives are turning on law enforcement is the militarization of the police.”

But perhaps they have overreacted to a liberal version of events promoted by “news” organizations that want to find the police guilty of being prepared for the worst.

In the Al Jazeera case, it appears that the “news” channel contributed to its own reporters getting gassed because of their bright camera lights on the street that caused confusion. As indicated in our previous report on this incident, the tear gas was probably thrown at the outside agitators and demonstrators, but was falsely interpreted by the propaganda channel to have been directed at them. That enabled Al Jazeera reporters to pose as the victims of law enforcement.

1 2 3
Go straight to Post

Politico Highlights Journalism’s Demise

by Cliff Kincaid on Monday, August 11th, 2014

This is article 560 of 570 in the topic Media

A young reporter at the publication Politico contacted anti-NSA writer Glenn Greenwald, in a successful effort to shower some unexpected praise on Fox News host Megyn Kelly.

The result, according to Politico media reporter Hadas Gold, is “high praise” for Kelly from a writer whose recent specialty is attacking America and Israel for monitoring and neutralizing Islamic terrorist groups.

Greenwald, a former gay pornography executive and close associate of NSA defector Edward Snowden, has somehow become the “go-to” guy in the journalism business, when a comment is needed on how well a particular news personality is doing.

He “has plenty of complimentary things to say about how the Fox prime-time host [Kelly] conducts herself on air,” Gold said.

Gold said that Kelly, who recently interviewed former Weather Underground terrorist Bill Ayers, treating him “with respect,” received “high praise” from Greenwald. The mouthpiece for Edward Snowden’s stolen classified documents said Kelly “has a lower tolerance for being fed incoherent tripe from her own side than the average cable news TV host.”

I wouldn’t blame Kelly for responding to this “praise” with, “Thanks, but no thanks.”

This false praise masquerading as journalism was included in a story headlined, “Megyn Kelly: Secret of her success.”

Politico is a publication that aims to be on the cutting edge of political journalism. It is distributed mostly free of charge in the nation’s capital.

TV producer Jerry Kenney says it looks like Politico is angling for some face time for its correspondents on “The Kelly File” and other Fox News shows. Politico’s favorite cable channel, the partisan-Democrat MSNBC, doesn’t have very good ratings.

It’s true that one way to get on a show like that is to compliment the host. But in this case, the “compliments” came from somebody whose vitriol for Israel has recently been exposed for all to see.

Unfortunately, such a story is what passes for media coverage at Politico. It is especially sad in this case, since Hadas Gold’s bio discloses that she was born in Tel Aviv, Israel, and should have some personal understanding from her family, friends and relatives of the impact of the vicious anti-Israel views expressed by Greenwald and his ilk.

If Greenwald had his way, Israel would back down from defending its population against Hamas-staged rocket attacks.

Yet, Gold refers to Greenwald as “the crusading privacy journalist.”

Despite his opposition to the NSA and its surveillance programs, Greenwald’s main concern isn’t privacy. He is opposed to the U.S. and Israel conducting surveillance of their enemies, finding out where they are and what terrorist acts they are planning. Like Snowden, he could have been charged with espionage for publicizing classified documents stolen from the NSA.

Nevertheless, Politico treats Greenwald with deference and respect.

As we have discussed in perhaps a dozen different stories, Greenwald is not a journalist but a political extremist who speaks before Islamist and Marxist groups. His latest “scoops” concerned how the NSA is supposedly improperly monitoring the activities of Islamic activists and terrorists. He once said 9/11 was “minimal in scope” compared to the violence the U.S. inflicted on the rest of the world.

But Hadas Gold somehow missed all of this and made him into the arbiter of what is acceptable journalism.

According to her résumé, Gold has a B.A.

1 2 3
Go straight to Post

Genocide: the Communist and Islamic Versions

by Cliff Kincaid on Monday, August 11th, 2014

This is article 1225 of 1241 in the topic International

With President Obama reluctantly acting on behalf of Christians in Iraq, in order to avert what he calls a potential “genocide,” the United Nations is going through the motions of coming to grips with the nearly 40-year-old communist genocide in Cambodia. A U.N.-sponsored court has convicted two Cambodian communist leaders of crimes against humanity.

But The New York Times ran a story blaming America, not communism, for the mass murder.

The Khmer Rouge was the communist version of ISIS in Iraq.

In the original story on the Times website, the rise to power of the Khmer Rouge and its brutality was framed in terms of being provoked by the United States. The Times story said, “The covert carpet-bombing of eastern Cambodia from 1965 to 1973 is seen by historians as a major factor in the destabilization of Cambodia in the years before the Khmer Rouge came to power.”

I had noticed this phrase in the original story, dated August 6, only to go back on Friday and find it wasn’t there in the new version. It had been taken out.

I finally found the original at a very interesting website called www.newsdiffs.org that “watches different versions of highly-placed articles on online news sites,” starting with The New York Times.

It appears, in this case, that somebody at the Times realized that blaming the U.S. for the crimes of communism didn’t make a lot of sense, and that it was downright offensive. After all, 58,000 Americans died to prevent communist takeovers of Vietnam and Cambodia.

The original story can also be found on other websites, such as that of the International Scholars Center.

For the record, the U.S. supported Lon Nol, who was defeated by the Khmer Rouge in 1975. The New York Times ran a story headlined, “Indochina without Americans: for most a better life.” Out of a total population of seven million, some two to three million Cambodians were killed.

Rather than facilitate the genocide, the U.S. tried to prevent it.

There was only one reference in the story by Thomas Fuller and Julia Wallace to the fact that the Khmer Rouge was a communist organization. The story noted that “Mr. Nuon Chea, who was the deputy secretary of the Communist Party of Kampuchea under Pol Pot, defended Khmer Rouge policies as necessary to the development of a ‘people’s democratic revolution.’”

Nuon Chea is known as the chief ideologist of the Khmer Rouge. He was unrepentant.

Although the U.N. prohibits the use of the death penalty as a punishment for crimes against humanity or genocide, at least some of the Khmer Rouge leaders are going on trial.

By contrast, the Cuban-backed Weather Underground in the U.S. had plans to eliminate 25 million Americans, according to the late Larry Grathwohl, an FBI informant in the group. Yet, Weather Underground leaders were rehabilitated and became college professors and even helped President Obama launch his political career. Many never went on trial and are unrepentant.

The absurd idea in the original Times story—that U.S. bombing somehow brought the Khmer Rouge to power and made them go crazy and murder millions—is something we have heard before.

As AIM founder Reed Irvine noted in a 1985 AIM Report, “This was the theory propounded by William Shawcross in his book Sideshow.

Click to continue reading “Genocide: the Communist and Islamic Versions”
Go straight to Post

Pat Buchanan Backs Away From Putin Worship

by Cliff Kincaid on Wednesday, July 23rd, 2014

This is article 1211 of 1241 in the topic International

Conservative columnist Pat Buchanan, who once declared that Vladimir Putin was a Christian “planting Russia’s flag firmly on the side of traditional Christianity,” has decided that his support for the virtual dictator’s regime has its limits.

The veteran columnist and former anti-communist communications director for President Ronald Reagan has decided that he cannot justify the Russian shoot-down of the Malaysian civilian airliner.

Buchanan is the author of a well-regarded new book on Richard Nixon’s political comeback. His old friends and associates have been wondering when Buchanan would make a comeback himself, by disavowing his vocal support of the Vladimir Putin regime in Moscow.

In a column on the website of his American Conservative magazine, Buchanan still tries to get Putin personally off the hook for the mass murder of nearly 300 people by calling the shoot-down a “horrendous military blunder” on the part of Russian-backed forces. But he does admit that the Russians have blood on their hands.

“They have been armed and advised by Russia,” Buchanan said of those who conducted the shoot-down. “And it was a Russian SA-11 that brought the airliner down. While the separatists say they got the surface-to-air missiles from an army depot, there is evidence the missile was provided by Russia, and Russians may have advised or assisted in the fatal launch.”

Nevertheless, Buchanan doesn’t want to do much about it.

The title, “Don’t Let the Hawks Hijack MH17,” is a warning from Buchanan against increasing sanctions on the Putin regime and sending weapons to the government of Ukraine as a response to the shoot-down. A confrontation with Russia could lead to “something unthinkable,” he says, suggesting a nuclear war if the U.S. stands up to Putin’s aggression.

If we antagonize Russia, he says, Putin could tighten his ties with Beijing, and break up the U.S.-led sanctions regime on Iran. However, he also thinks the U.S. and Russia can still cooperate against terrorism.

We had called Buchanan a modern-day Russian dupe for his enthusiastic support of the Putin regime.

While Buchanan’s policy of appeasement continues, he does seem to have had an awakening that Putin is not the choir boy he previously thought he was.

In a December 17, 2013, column, “Is Putin One of Us?,” Buchanan wrote that “Putin says his mother had him secretly baptized as a baby and professes to be a Christian.”

In an April 4, 2014 column, “Whose Side Is God on Now?,” Buchanan wrote that Putin is actually not only leading the Christian world by standing up to “America’s arrogant drive for global hegemony,” but is also engaged in a “tribal defense of lost Russians left behind when the USSR disintegrated.”

However, Russia’s invasion of Ukraine in February of this year violated a 1994 agreement pledging to respect the sovereignty of the nation that had suffered tremendously under Soviet imperialism. The pro-Russian president of Ukraine, exposed for his corruption, fled the country for Russia.

In his new approach to Russia, Buchanan acknowledges the Russian role in the shoot-down of the Malaysian airliner, and does not seem to accept the lies emanating from Moscow that attempt to blame the U.S. or Ukraine for the destruction of the plane.

Click to continue reading “Pat Buchanan Backs Away From Putin Worship”
Go straight to Post

Russian Disinformation for a Conservative Audience

by Cliff Kincaid on Tuesday, July 22nd, 2014

This is article 557 of 570 in the topic Media

Knowing that evidence would implicate Russia in the shoot-down of the Malaysian Airlines MH17 plane, the Russian disinformation apparatus went into action early in the crisis, putting out the story that the plane was travelling almost the same route that Russia’s President Vladimir Putin’s jet had travelled before. In short, the accusation was that Ukraine downed the plane, thinking Putin was on it. Hence, it was an assassination attempt.

This bizarre piece of disinformation surfaced on RT (Russia Today), the Moscow-funded English-language propaganda network known to critics as KGB-TV. It was linked to by the popular Drudge Report, used by many conservatives as their homepage, and then picked up by the Alex Jones’ Infowars.com site, a reliable outlet for pro-Russian propaganda.

Drudge posted the item, “RT: Putin’s plane might have been target,” apparently to suggest that there was honest confusion over whether the Russians had shot down the plane.

In the U.S., RT is carried by such giant media companies as Comcast, Time Warner, DISH and Verizon. Jones claims to be on the list of the “Top 100 Most Important Talk Show Hosts in America,” and boasts that his work has led to “Matt Drudge giving Infowars.com a much coveted spot on the permanent links section of his hugely influential and highly trafficked website, DrudgeReport.com.”

The purpose of this RT story is to confuse people about Moscow’s intentions, and suggest a nefarious U.S. behind-the-scenes role in the tragedy.

But some people immediately recognized the item as Russian propaganda, with one commentator expressing disgust with Drudge by saying that it “Took Drudge only 5 minutes to regurgitate” Russian propaganda after the RT item was posted.

Drudge doesn’t grant interviews to explain his peculiar choice of news items, but his relationship with Jones has been criticized by such diverse sources as RedState on the right and Media Matters on the left.

Paul Joseph Watson, a writer for Alex Jones, apparently considered the RT report to have some validity. “Putin’s presidential plane was original target of shoot down,” he posted.

We noted back in 2010 that RT has been eager to publicize Alex Jones and his various anti-American conspiracies because “they divert attention from the increasingly totalitarian nature of the Russian regime and the military threat that Russia still poses to American interests.” Jones was a regular guest on the RT propaganda channel, and defended Moscow’s invasion of its former Soviet republic of Georgia in 2008.

The eager acceptance of the Russian disinformation has once again focused attention on how some conservatives, such as talk-show host Michael Savage, are following the Kremlin line. Once an advocate of a strong U.S. foreign policy, Savage has featured Jones and his writers on his “Savage Nation” radio show, carried on more than 200 radio stations, including WMAL in Washington, D.C. On his Friday show, Savage blamed Senator John McCain (R-AZ) in part for the shoot-down, saying McCain had encouraged the overthrow of Ukraine’s pro-Russian president, leading to the Russian invasion.

1 2 3
Go straight to Post

Is the German Chancellor an Agent of Russia?

by Cliff Kincaid on Saturday, July 19th, 2014

This is article 1209 of 1241 in the topic International

In the wake of the shoot-down of the Malaysian Airlines plane over Ukraine, various pundits continue to say it is unlikely that Europe will do much about it. But why? It is just a lack of will? Or something else?

The evidence is being ignored by most of the media, but it continues to indicate that German Chancellor Angela Merkel is an agent, or at least a stooge, of Russia’s Vladimir Putin.

In an extraordinary development, the office of the President of Russia reports that Putin said on Wednesday that the German Chancellor is “a reputable European leader under whose leadership Germany has made great progress in the social, economic and political spheres.”

The message noted “the high level of cooperation that Russia and Germany have reached,” and reported that Putin told Merkel “that the further development of bilateral ties regardless of the political situation serves the interests of both nations.”

The comments were included in the context of greetings on Merkel’s 60th birthday.

The Kyiv Post reports that the people of Ukraine, who are involved in that “political situation” alluded to by Putin, are not amused.

Kyiv Post website editor Oksana Torhan reports that “tens of thousands of Ukrainians and their supporters worldwide began taunting Merkel immediately after photographs of her laughing with Putin [during the World Cup final in Rio de Janeiro on July 13] were made public.”

Some comments or posts depicted Putin and Merkel kissing.

Despite the close relationship, David Wise, a writer for Reuters, the worldwide news service, said recently that it is “mind-boggling” that the National Security Agency had wiretapped Merkel’s cell phone and that the CIA is monitoring the German government.

At the same time, he admitted that German industry “has strong ties to both Russia and Iran” and this fact “may offer a clue.”

Later in the piece, Wise gets to the heart of the matter in a strange way, saying, “Germans are particularly sensitive to surveillance and spying, given the legacy of the Nazi Gestapo and, more recently, the years of domestic surveillance by the Stasi spy service in Communist East Germany—where Merkel grew up.”

Yes, Merkel grew up in East Germany. But Wise neglects to mention that she was a propagandist for a communist youth group, a fact that alarms those who think she has been a loyal U.S. ally while catering to Russia.

He said some of this spying on Germany “would have been justified during the Cold War if, for example, it uncovered information about the Soviet nuclear arsenal—knowledge that in a war could conceivably save the lives of millions of Americans. But the Cold War is long over.”

This is almost laughable. Isn’t Putin a former KGB spy? And hasn’t Putin been on a tour of Latin America, solidifying his relations with such figures as the Castro brothers in Cuba?

Amy Davidson of The New Yorker wrote that Merkel’s own life in East Germany “gives her some perspective on spying,” as if she had some hostility toward the East German spy agency or the East German regime. The German book, The First Life of Angela M, suggests the opposite, noting she was a propagandist for an East Germany youth group, but concealed that part of her background during her rise to political power.

Click to continue reading “Is the German Chancellor an Agent of Russia?”
Go straight to Post

New Film Exposes and Mocks “Progressives”

by Cliff Kincaid on Saturday, July 19th, 2014

This is article 69 of 71 in the topic Book & Movie Reviews

Former FBI informant in the Weather Underground, Larry Grathwohl, is one of the stars of Joel Gilbert’s new film, “There’s No Place Like Utopia,” which is premiering in Denver on Friday and then goes nationwide.

Friday, July 18, also happens to be “Blog About Larry Day,” to remember his service to the nation and his untimely death last year. His friend Tina Trent says, “we are asking that bloggers, radio folks, podcasters, and others in the media use July 18th to tell the truth about violent leftist radicals like Bill Ayers and Bernardine Dohrn and their ilk.” She adds, “Their war against America began with bombs, but it continues today in our institutions of higher education, the media, and the government.”

Grathwohl was a veteran of the Vietnam War, fighting the communists in Southeast Asia, before infiltrating their ranks and fighting them on the streets of America.

Gilbert says, “Larry Grathwhol was a hero of mine because he was on the front lines protecting America from the Marxist terrorist movement that wanted to destroy America.”

In addition to highlighting the service of Larry Grathwohl, the new film shows Gilbert visiting and joking with liberals and Obama supporters in order to understand what makes them tick, and to see whether they have become disillusioned. Inside an abandoned church in Detroit, Gilbert surveys the wreckage, including the busted stained glass windows and broken pews, and sings “Hallelujah, I’m Ready to Go.”

The film is both serious and entertaining. It makes you laugh and almost want to cry, as he skillfully describes what seems like the planned destruction of America.

Gilbert goes to Chicago where he interviews a local politician, sort of a young Barack Obama, who continues the “hope and change” rhetoric. He even started out, like Obama, as a “community organizer.”

Those who think we can overturn this unfolding disaster—and learn from what has been happening to us—have to be disappointed by the comments made in the interviews that Gilbert conducted with young Chinese visitors to Washington, D.C.

One admits that Mao killed 50 million people and made “great mistakes,” but is nevertheless still held in respect. “He’s great,” one of the young Chinese visitors tells Gilbert. At the same time, they admit—and seem quite comfortable in saying—that they have no free speech rights in China. “You can’t say communism is a bad thing,” one tells Gilbert. Otherwise, you go to a labor camp.

So is there a real possibility of recognizing the dangers of Marxism before they engulf a country? Or even after? That’s the open question left by Gilbert’s ultimately disturbing film.

Of course, an awakening of any kind in the U.S. is not likely if young people turn into zombies. Gilbert travels to Colorado to learn about the widespread availability of legalized marijuana, another project encouraged by the Obama administration. One young man talks about using dope to address the problem of high arches in his feet. It is a ploy to get high.

Massive illegal immigration, another project to solidify Democratic Party rule in America, is addressed through Gilbert’s interview with a military veteran who examines how the demographics of Denver have changed and the quality of education has deteriorated.

Click to continue reading “New Film Exposes and Mocks “Progressives””
Go straight to Post

Germany is Hardly a U.S. Ally

by Cliff Kincaid on Tuesday, July 15th, 2014

This is article 1205 of 1241 in the topic International

The media are full of stories about “two allies,” the U.S. and Germany, in a controversy over alleged “U.S. espionage” against Chancellor Angela Merkel’s government. All of the fingers are pointing at the NSA, and now the CIA, whose station chief in Berlin has reportedly been told to leave.

The Washington Post reported, “In ordering the CIA station chief to leave, Germany resorted to a form of retaliation that is occasionally employed by espionage adversaries such as the United States and Russia, but rarely by such a close ally.”

But where is the evidence that Germany under Merkel is such a close ally?

The paper fails to cite the evidence that Merkel is regarded with suspicion because she came out of East Germany, when it was a Communist state, and hid a very important aspect of her early life—as a propagandist for a communist youth group.

Breitbart picked up the controversy in a story headlined, “Questions raised Over Merkel’s Communist Past.”

Even without this damaging information, one has reason to be suspicious about Merkel.

If you continue reading the Post and take a look at the paper’s editorial on Ukraine, you might get a different impression of our “ally.”

It starts out by saying that “Ukraine’s new leader is making progress in regaining control over eastern areas of the country that were seized by Russian-backed insurgents, but he’s getting no help from the United States or the European Union.” The European Union (EU) primarily means Germany and France.

It says Russia’s Vladimir Putin “can only be encouraged by the fecklessness of the European Union and the United States,” another clear reference to Germany and France, as well as the Obama administration. It goes on to complain that “German Chancellor Angela Merkel and French President François Hollande are leaning on [the Ukrainian President] Mr. Poroshenko to stop trying to regain control over his country” from Russian forces.

In other words, they are working on Putin’s behalf.

So if Merkel is working on behalf of Putin, why shouldn’t the German government be under surveillance? And perhaps France as well?

Referring to “crippling unilateral sanctions on Russia” that can be imposed by the West, the Post editorial says, “If the Ukrainian government can act [against Russian forces] without the permission of France and Germany, so can the United States.” But it’s doubtful that Obama will do anything significant to thwart Putin’s war drive.

Earlier in the editorial, the Post says that “Germany and France have been pressing for a cease-fire and peace talks [in Ukraine] that would include the rebels, Russia and Ukraine but not Western governments.”

In other words, they want to settle the conflict on terms agreeable to Russia.

Hollande is a socialist and his political party is a member of the Socialist International. By contrast, Merkel represents the supposedly “conservative” Christian Democratic Union (CDU) party.

M.E. Synon, the Europe correspondent for Breitbart London, writes, “Some Americans are now asking: was there a good reason the US needed to keep an eye on Merkel’s private conversations?” Yes, indeed.

Click to continue reading “Germany is Hardly a U.S. Ally”
Go straight to Post

Featuring YD Feedwordpress Content Filter Plugin